minresafram.blogg.se

förlossning del 1

Publicerad 2016-09-05 14:48:05 i Allmänt,

Här var det inte uppdaterat! Jag har ju hunnit få en liten flicka som snart är 10 veckor. Min älskling Julia. Jag måste skriva om förlossningen innan jag glömmer allt!
 
Jag vaknade som vanligt, min man hade gått till jobbet och började tidigt. Jag kände lite sammandragningar under dagen, va jag trodde va lätta värkar, inget dramatiskt. Kände ändå att jag ville ringa till förlossningen och förklara hur läget var, till svar fick jag "oj sådär kan det vara i flera dagar innan det drar igång" okej tänkte jag, höll mig ändå hemma. På kvällen kändes det lite mer och jag berättade för min man att det kändes som svaga värkar och frågade om han inte kunde massera mig, det gjorde han och vi bestämde oss för att gå och lägga oss, klockan började bli sent. Jag reste mig från soffan och fick samtidigt världens värk och kände hur nåt gick sönder, jag sprang till toan och skrek samtidigt "vattnet går" min man sprang efter i panik va har vattnet gått?? Och oj va det rann! Jag måste ringa sjukhuset och berätta, och dom sa att jag skulle åka in. Värkarna kom tätt och jag började bli nervös "jag ska föda nu!!!" Jag va öppen 3 cm när vi kom in, på gränsen till att jag skulle bli hemskickad men med den smärtan hade jag inte klarat det. Vi fick order om att gå runt lite på sjukhuset och komma tillbaka om en timme, när vi var tillbaka hade jag öppnats 6 cm, yes! Tänkte jag, det här kommer gå snabbt! Men oj va fel jag hade. Vi fick ett rum, jag provade lustgas mot smärtan, det hjälpte ett tag men när jag inte öppnades mer och värkarna blev värre skrek jag efter epidural! Jag pallade inte mer, rådfrågade min barnmorska om hur jag skulle göra, äh vafan ska jag spela hjälte för, jag vill ha epidural! En läkare kom in, jag fick kuta med ryggen så att han kom åt mellan ryggkotorna, försöka andas mig igenom värkarna men han kunde inte sätta den där jävla epiduralen! Efter 3 försök fick en annan läkare komma och han satte den på första försöket, varför fick inte han komma in från början tänkte jag?! Smärtan lättade, va underbart allt blev, jag kunde sova lite.
 
forst följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

31 år gift, boendes i huvudstaden. Har försökt att bli gravid sedan september 2014. Min resa fram heter bloggen som kommer att innehålla resan fram till ev graviditet. Ni får följa mina behandlingar, tankar, frustration, bitterhet men även positiva inslag. Enjoy.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela