minresafram.blogg.se

Folk och deras åsikter!

Publicerad 2016-06-13 12:16:26 i Allmänt,

Graviditeten löper på och "pojkspekulationerna" fortsätter. Jag och min man var på bio och innan vi gick in i salongen skulle han gå på toa och jag satt kvar utanför och väntade. Tre män dyker upp och frågar om jag kan ta kort på dom, visst varför inte. När jag tagit bilden frågar en av dom "när är det dags?" Om ca två veckor. "Spännande, pojke va?" 
Nee, flicka!
"Men dom kan ha sett fel på ultraljudet, du har ju pojkmage" 
Nu började dom samtala med sig själva "visst är det pojkmage" men alltså FAN va folk ska ha åsikter om ens graviditet! Helt otroligt. 
Under hela min tid då det har börjat synas att jag är gravid har jag fått höra "men oj vilken liten mage, äter du ordentligt?" "Man ser att det är en pojkmage" "va besvärligt att föda på sommaren!" jag kanske är i ett väldigt känsligt stadie just nu men Guud va folk har åsikter om precis allt! Jaja, v 40 idag (39+0) och lite molvärk på det, tror hon lätt drar över med två veckor...suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

31 år gift, boendes i huvudstaden. Har försökt att bli gravid sedan september 2014. Min resa fram heter bloggen som kommer att innehålla resan fram till ev graviditet. Ni får följa mina behandlingar, tankar, frustration, bitterhet men även positiva inslag. Enjoy.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela