minresafram.blogg.se

Tung och tankspridd

Publicerad 2016-04-11 23:06:35 i Allmänt,

Fr.o.m. i fredags tycker jag att det har blivit ganska tungt! Känner mig ännu mer orörlig och igår fick jag kriga mig igenom en runda på 5 km. Är nu i v 31 och har gått upp 8 kg än så länge så man kan ju inte säga att jag är stor direkt. Beklagade mig lite hos barnmorskan idag, berättade hur ont det gör "där nere" nu. Hon sa att nu växer bebisen snabbt och trycker på. Hon låg även upp och ner vilket gjorde mig lite orolig, hon är väl inte redo att komma ut än va? Men dom kan tydligen ligga så, inga konstigheter. 
Den här tankspriddheten håller i sig, idag gick jag av en station för tidigt och fick hjärnsläpp, vart tusan skulle jag av? Gick av Östermalmstorg istället för Stadion när jag skulle till barnmorskan så fick snällt vänta på nästa tåg. Ska det vara så här? Jag börjar bli rädd för mig själv. Enligt min gravidapp börjar man nu förbereda sig mentalt på förlossningen och sitt nya liv som mamma, man kan också bli lite introvert pga detta så vi kan ju hoppas att det är därför. Snart ringer jag väl maken för att jag inte hittar hem haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

31 år gift, boendes i huvudstaden. Har försökt att bli gravid sedan september 2014. Min resa fram heter bloggen som kommer att innehålla resan fram till ev graviditet. Ni får följa mina behandlingar, tankar, frustration, bitterhet men även positiva inslag. Enjoy.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela