minresafram.blogg.se

Förlossningstankar v 32+6

Publicerad 2016-04-24 11:18:13 i Allmänt,

Det märks att jag börjar förbereda mig inför förlossningen nu. Jag försöker att förbereda kroppen mentalt genom att göra avslappningsövningar, lyssna på lugn musik och vila. Försöker att få tag i en bok som heter "att föda utan rädsla" men den är slut på både adlibris och Bokus, typiskt. Allt som har med smärta att göra skrämmer mig, jag har ganska låg smärttröskel men igår fick jag kännedom av att den här sortens smärta inte är farlig utan nödvändig och att kroppen vet hur den ska göra. Min uppgift är "bara" att kunna hantera smärtan på bästa möjliga sätt. Hur jag än gör kommer jag aldrig kunna förbereda mig till 100 % men det skadar inte att vara påläst. Jag kunde inte läsa om förlossningar förut för att jag blev ännu mer rädd och ville nästan blunda, men nu är kroppen mottaglig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

31 år gift, boendes i huvudstaden. Har försökt att bli gravid sedan september 2014. Min resa fram heter bloggen som kommer att innehålla resan fram till ev graviditet. Ni får följa mina behandlingar, tankar, frustration, bitterhet men även positiva inslag. Enjoy.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela